הצגות ילדים על טהרת הקודש

למה חשוב כל כך שילדים יראו רק הצגות ילדים שמותאמות לציבור הדתי והחרדי? מה הבעיה בהצגות ילדים רגילות? כתבה חשובה להורים, מחנכים מנהלי מתנסי"ם ובתי ספר על בחירת 'עולמות תוכן' נכונות עבור הילדים

עיבוד מידע אצל ילדים

הילדות שלנו משפיעה על כל חיינו. ילד שרואה סיטואציה, הוא מושפע ממנה יותר מאדם מבוגר. אדם בוגר ייצר לעצמו מנגנוני ההגנה, הוא לא נבהל מכל דבר. הוא חסין, חזק ודעתו יציבה עליו. לעומת זאת ילד, שמתרגש יותר כלפי שינויים המתרחשים סביבו.

לדוגמה: כדי לגרום לאדם להתרגש, צריך לעשות עליו מניפולציות חזקות יותר בהשוואה לילד.

כאשר ילד רואה הצגת ילדים, סרט או מחזה, הוא שקוע כולו במה שעיניו רואות. כל מעייניו עסוקים, דרוכים וקשובים לכל דבר ממה שהדמויות עושות (בשונה משיעור בכיתה…). המוח של הילד מעבד את כל המידע שנכנס אליו וכמעט ולא עושה סינונים. ומכיוון שמנגנוני ההגנה עדיין לא בשלים אצלו (יש גם אצל הילד מנגנוני הגנה אך הם אינם כמו אצל אדם מבוגר) המידע משפיע עליו באופן חזק מאוד.

נפשו של הילד רכה, גמישה ותמימה. כל מה שקורה סביבה חודר אליה, משנה אותה ומעצב את רוחה. לפעמים ההורים לא שמים לב כלל לאירוע. הם כלל לא הבחינו בדמות מסוימת, באמירה או בסיטואציה. אך הילד קלט. משהו זז בנפשו. גם אם ברמת "המודע" הוא לא חשב על כך, ברמת "התת מודע" משהו נחרט בנפשו לעד.

הצגות ילדים על טהרת הקודש

כעת ניתן להבין מה החשיבות של הצגות ילדים כשרות. בהצגות ילדים בהם מספרים על צדיקים, חסידים, תלמידי חכמים ויראי שמים. אזי כל המסרים, הדמויות, המעשיות, הסיטואציות והלך הרוח בכלל. מעבירים לילד, לנפשו ולנשמתו דברים טובים וטהורים.

אם רצונכם שילדכם יגדל להיות יהודי ירא שמים, שומר תורה ומצוות. עליכם לשמור עליו. "להאכיל" את נפשו "באוכל" רוחני, תודעתי, רגשי, פסיכולוגי – כשר למהדרין. אל תתנו לנפשו לשוטט בשדות זרים. להיחשף לדמויות מפוקפקות, חופשיות.

זיכרו! מה שהילד רואה, שומע, מרגיש וקולט – זה מה שיקבע את אישיותו בעתיד. אם תתפשרו על תוכן רדוד, שטחי, הרסני וריק מקדושה – אל תתפלאו שהילד מתלהב משטויות במקרה הטוב או מנושאים טמאים במקרה הרע.

שלומקה של הילדים

בהצגות וחוגי הדרמה שלנו לא מתפשרים. אנו משקיעים מאמצים רבים כדי לספק תוכן איכותי לילדים. כאנשי חינוך אנו מבינים עד כמה ההשפעה של ההצגות עצומה. אנו חווים מידי יום איך ילדים משתנים, מתעצמים, מתמלאים ברגשות חיוביות כתוצאה מההצגות, חוגי הדרמה והסדנאות שלנו.

אנו מזמינם אתכם ליצור איתנו קשר, להתרשם ולצפות בנו. נשמח להגיע אליכם!

שינוי גודל גופנים
ברוכים הבאים (:
האתר מיועד לגופים ומוסדות בלבד, התאטרון לא עושה הצגות וחוגי דרמה לפרטים, רק דרך גופים ומוסדות בלבד!!
אין מכירת כרטיסים, או הרשמה לחוג, דרכנו.
Open chat
1
צריך עזרה?
שלום 👋
איך אנחנו יכולים לעזור לך?